اخبار

هر ماه نیم درصد به دامنه نوسان اضافه می‌شود

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از اضافه شدن نیم درصدی دامنه نوسان در هر ماه طبق مصوبه شورای عالی بورس خبر داد. این اقدام در جهت حذف تدریجی دامنه نوسان صورت می‌گیرد.

به گزارش توان تحلیل، به نقل از خبرگزاری فارس، محمدعلی دهقان‌دهنوی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اینکه تعریف دامنه نامتقارن یک تصمیم موقتی بود، گفت: سعی می‌کنیم به تدریج دامنه نوسان گسترده‌تر و در نهایت حذف شود.

دهقان‌دهنوی با بیان اینکه تعریف دامنه نامتقارن برای نوسان سهام بورس یک تصمیم موقتی شورای عالی بورس بود که به مقتضای شرایط بازار گرفته شد، اظهار کرد: بعد از آن شورای عالی بورس مصوب کرد که بازار کم‌کم به سمت باز کردن دامنه نوسان حرکت کند.

وی با اشاره به اینکه عمده کشورها دامنه نوسان تعریف می‌کنند، خاطرنشان کرد: این دامنه آنقدر وسیع و باز است که به ندرت سهام‌ها در بورس می‌توانند به اندازه آن دامنه، نوسان پیدا کنند. در واقع می‌توان گفت دامنه نوسان عملاً وجود ندارد.

رئیس سازمان بورس با بیان اینکه طبق مصوبه شورای عالی بورس، بورس یک مسیری را پیش می‌برد که هر ماه نیم‌درصد به دامنه نوسان اضافه شود و در نهایت به مرحله‌ای برسیم که انگار دامنه نوسان وجود ندارد، اضافه کرد: به دنبال پیدا کردن یک مدل هستیم که در مورد دامنه نوسان مناسب کشور ما باشد. در همه دنیا دامنه وجود دارد، ولی این دامنه نوسان آنقدر بزرگ است که نوسان روزانه سهام به ندرت به آن می‌رسد.

منبع
فارس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا