اخبار

رئیس جمهور بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۱ را ابلاغ کرد

رئیس جمهور بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۱ را به تمامی دستگاه‌های اجرایی کشور ابلاغ کرد.

به گزارش توان تحلیل، به نقل از خبرگزاری تسنیم، سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، ضمن ابلاغ بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۱، از دستگاه‌های اجرایی خواست تا طبق قواعد و چارچوب تعیین‌شده توسط سازمان برنامه و بودجه پیش‌بینی بودجه سال آینده خود را به سازمان برنامه اعلام کنند.

بخشی از بخشنامه بودجه ۱۴۰۱ به شرح ذیل است: 

تمام دستگاه‌ها با محوریت سازمان برنامه و بودجه کشور با اهتمام جدی و مساعی جمعی و با تدوین برنامه‌ای منظم و تلاشی فراگیر و منضبط، کشور را برای رشد اقتصادی ۸ درصد و تحقق جهش اقتصادی در سال آینده مهیا کنند.

بخش نخست بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۱ به تحلیل آسیب‌های اقتصاد کلان کشور پرداخته است. رویکردهای کلان بودجه سال ۱۴۰۱ در بخشنامه عبارت است از رشد اقتصادی با تمرکز برای ارتقای بهره‌وری، ثبات اقتصادی، عدالت‌محوری، تغییر ساختار بودجه و تأمین مالی اقتصاد.

سید مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز در صحبت‌های پیشین خود ضمن انتقاد از روند فعلی بودجه‌ریزی، گفته بود: سناریوی جبران کسری بودجه و هزینه‌های جاری با خلق پول نادرست است و سناریوهای گذشته روش کار ما نیست؛ چرا که آثار و تبعات مخرب آن در کشور مشهود است و چنین سناریویی فاصله طبقاتی ایجاد می‌کند و بخش بزرگی از جامعه را به زیر خط فقر می‌کشاند؛ همچنین سبب اجحاف در حق بخش بزرگی از جامعه شده است که باید تغییر کند.

با توجه به رویکرد دولت و سازمان برنامه و بودجه در خصوص بودجه سال آینده انتظار می‌رود که حداقل بخشی از اصلاحات ساختاری بودجه کشور که طی چند سال اخیر محقق نشده است، به مرحله اجرا برسد.

منبع
تسنیم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا