اخبار

وزارت نیرو تا تابستان آینده ۶۰۰۰ مگاوات به ظرفیت تولید برق اضافه می‌کند

وزیر نیرو از افزایش ۶۰۰۰ مگاواتی ظرفیت تولید برق تا تابستان سال آینده خبر داد و اعلام کرد که ۴۵۰۰ مگاوات نیروگاه حرارتی نیز وارد شبکه تولید می‌شود.

به گزارش توان تحلیل، به نقل از خبرگزاری تسنیم، علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو در حاشیه بازدید از شرکت مپنا و توانمندی‌ متخصصان داخلی در زمینه ساخت قطعات نیروگاهی، گفت: برنامه داریم در مجموع ۶۰۰۰ مگاوات به تقویت تولید برق کشور برای تابستان سال آینده افزوده شود و این ظرفیت یک عدد بی‌سابقه‌ای در صنعت برق کشور محسوب می‌شود.

وزیر نیرو با بیان اینکه تا سال آینده ۴۵۰۰ مگاوات نیروگاه حرارتی وارد شبکه تولید می‌شود، اظهار کرد: تا سال آینده، ۵۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر و ۱۰۰۰ مگاوات افزایش توان تولید با تقویت واحدهای موجود را هم خواهیم داشت.

تا پیش از شروع آذر ۱۴۰۰، برنامه اعلام شده از سوی مجموعه شرکت‌های وزارت نیرو برای ارتقای ظرفیت تولید برق تا پیک ۱۴۰۱ قریب به ۴۰۰۰ مگاوات شامل افزایش ۳۵۰۰ مگاواتی ظرفیت تولید در بخش حرارتی و افزایش ۵۰۰ مگاواتی ظرفیت تولید در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر بود که به ‌یکباره وزیر نیرو در روز هفتم آذرماه اعلام کرد که وزارت نیرو برنامه افزایش ۶۰۰۰ مگاواتی ظرفیت تولید برق را تا تابستان ۱۴۰۱ دارد.

از سوی دیگر، در گزارش اعلامی وزارت نیرو در خصوص فعالیت ۱۰۰ روزه دولت سیزدهم آمده است که تا امروز ۸۰۹ مگاوات ظرفیت جدید در بخش حرارتی به بهره‌برداری رسیده است. اگر این مقدار اعلامی را در برنامه افزایش ظرفیت ۶۰۰۰ مگاواتی اعلام شده از سوی وزیر نیرو قرار دهیم، طی ۲۰۰ روزی که تا شروع تابستان سال آینده باقی مانده، باید انتظار افزایش ۵۲۰۰ مگاواتی ظرفیت تولید برق را نسبت به امروز داشته باشیم. ظرفیتی که بدون شک با تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام به بهره‌برداری خواهد رسید.

منبع
تسنیم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا