اخبار

۹۹ هزار نفر در مرداد ماه در سامانه سجام احراز هویت کردند

براساس گزارش ماهانه شرکت سپره‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و توسه وجوه، بالغ بر ۹۹ هزار نفر  در سامانه سجام طی مرداد ماه احراز هویت کردند.

به گزارش توان تحلیل، به نقل از خبرگزاری ایرنا، با توجه به گزارش ماهانه منتشر شده از سوی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، تعداد ۷۷ هزار و ۸۸۲ ثبت‌نام از سوی سرمایه‌گذاران حاضر در بازار سرمایه طی مرداد ماه در سامانه «سجام» صورت گرفته و تعداد احراز هویت شده‌ها نیز با عبور از ۹۹ هزار سهامدار در این ماه به ۹۹ هزار و ۴۷۱ مورد رسیده است.

لازم به ذکر است که براساس آمار شرکت مذکور در تیر ماه سال جاری، ۸۹ هزار و ۱۲۰ نفر در سامانه مذکور ثبت‌نام کرده و ۱۱۲ هزار و ۲۶۳ نفر نیز احراز هویت انجام داده‌اند.

تهران، پیشتاز ثبت‌نام کننده‌ها در سامانه سجام

در این گزارش آمده است که تعداد نفرات ثبت‌نام شده در سامانه سجام در خرداد ماه به تفکیک هر استان حاکی از آن است که ۵ استان، تهران با ۱۶ هزار و ۱۴۹ مورد، خوزستان با ۸ هزار و ۶۹۴ مورد، خراسان رضوی با ۶ هزار و ۱۸۲ مورد، اصفهان با ۴ هزار و ۹۷۹ مورد و کرمان با ۴ هزار و ۱۸۱ مورد در صدر بیشترین ثبت‌نام شده‌ها در کل کشور قرار دارند.

ایلام، کمترین تعداد ثبت‌نام کننده در سامانه سجام

آمارهای منتشر شده نشان می‌دهد که پنج استان ایلام با ۲۹۸، خراسان جنوبی با ۴۲۵، کهکیلویه و بویراحمد با ۴۷۸، چهارمحال و بختیاری با ۵۲۹ و سمنان با ۶۱۳ مورد در انتهای لیست کمترین ثبت‌نام شده‌های در بین استان‌های کشور قرار دارند.

سامانه سجام «سامانه جامع ثبت اطلاعات مشتریان» به نشانی sejam.ir، در راستای الکترونیکی و خودکار کردن فرآیند جمع‌آوری و مدیریت اطلاعات مشتریان ایجاد شد. عملیاتی شدن این سامانه باعث افزایش دقت، سرعت و بهره‌وری در زمینه جمع‌آوری اطلاعات و ارائه خدمات عمومی و مهم‌تر از همه، یکپارچگی سامانه‌های اطلاعاتی شده است.

منبع
ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا