اخبار

بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۱ نهایی شد

رئیس سازمان برنامه و بودجه از نهایی شدن بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: این بخشنامه آماده ارسال به دفتر ریاست جمهوری است.

به گزارش توان تحلیل، به نقل از خبرگزاری تسنیم، سید مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه در چهاردهمین جلسه ستاد تهیه و تدوین لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، با اشاره به اینکه نگاه ما به بهبود شرایط کل جامعه ایران است، اظهار کرد: کارشناسان و تصمیم‌گیران در تهیه و تدوین بودجه ۱۴۰۱ نگاه کلان داشته باشند و تصمیمات اتخاذ شده آثار مثبتی برای کل مردم ایران داشته باشد و تنها به نفع قشر خاصی نباشد.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه بین عملکرد و برنامه مصوب فاصله زیادی است، خاطرنشان کرد: فاصله چشمگیری بین این دو ایجاد شده است و همین موضوع نشان می‌دهد که برنامه از کارایی لازم برخوردار نبوده و در نهایت این شکاف به وجود آمده است.

میرکاظمی با تاکید بر اینکه ما متولی همه مردم ایران هستیم، گفت: در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها همه مردم ایران را در نظر داشته باشید و تصمیات اتخاذه شده باید شرایط زندگی همه مردم ایران را حتی در دورترین نقاط کشور بهبود ببخشد؛ شرایط زندگی رفاهی نامناسب مردم در دورترین مناطق ایران برای ما قابل قبول نیست.

جبران کسری بودجه و هزینه‌های جاری با خلق پول نادرست است

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه سناریوی جبران کسری بودجه و هزینه‌های جاری با خلق پول نادرست است، اظهار کرد: سناریوی‌های گذشته، روش کار ما نیست؛ چرا که آثار و تبعات مخرب آن در کشور مشهود است و چنین سناریویی فاصله طبقاتی ایجاد کرده و بخش بزرگی از جامعه به زیر خط فقر هدایت شده‌اند؛ همچنین در حق بخش بزرگی از جامعه اجحاف شده است که باید تغییر کند.

میرکاظمی با تاکید بر اینکه چرخه معیوب باید اصلاح شود، بیان کرد: چرخه منفی و معیوب در بودجه‌ریزی باید متوقف شود. دولت هزینه‌ها را مدیریت کند؛ استقراض از بانک مرکزی و انتشار اوراق قرضه و خلق پول راه حل نیست.

وی ادامه داد: تداوم چنین سناریویی مشکلات فزاینده‌ای برای کشور ایجاد کرده است و بر اساس مسئولیتی که بر عهده دارم از تمام توان خود برای توقف چنین چرخه‌ای و بهبود شرایط استفاده خواهم کرد.

اصلاح ساختار بودجه ۱۴۰۱ 

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اصلاح ساختار بودجه ۱۴۰۱ گفت: قرار نیست بودجه ۱۴۰۱ با کسری بودجه تهیه و تدوین شود؛ در گذشته بدون در نظر گرفتن منابع موثق، هزینه‌های زیادی بر جامعه تحمیل و باعث افزایش تورم شده است. از روشِ کار گذشته و سیاسی کاری درس عبرت گرفته شود؛ باید سنت شکنی شود تا آثار و تبعات مثبت و تاثیرگذار بر زندگی مردم حاکم شود.

چهاردهمین جلسه ستاد تهیه و تدوین لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه، اعضای ستاد، مشاورین و رؤسای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌‌ها با موضوع اصلاح سیستم صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری، اصلاح نظام بیمه سلامت و بررسی آسیب‌های نظام حقوق و دستمزد برگزار شد.

منبع
تسنیم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا