اخبار

فسبزوار این هفته عرضه اولیه می‌شود

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری پارسیان از عرضه اولیه شرکت فولاد سبزوار با نماد فسبزوار در هفته جاری خبر داد.

به گزارش توان تحلیل، به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد، محمدمسعود سمیعی‌نژاد، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری پارسیان با اشاره به عرضه اولیه شرکت فولاد سبزوار با نماد فسبزوار طی هفته جاری، گفت: عرضه اولیه ۱۳ درصد از سهام شرکت فولاد سبزوار در بورس انجام می‌شود و طی سه ماه آینده نیز ۷ درصد دیگر از سهام این شرکت در بورس عرضه خواهد شد.

سمیعی‌نژاد اظهار کرد: این کارخانه با مشارکت ۸۵ درصدی شرکت اپال کانی پارس و سهم ۱۵ درصدی ایمیدرو (سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی) ایجاد شده است و ظرفیت تولید ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی و ۷۰ هزار تن بریکت برای آن پیش‌بینی‌شده است. 

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری پارسیان با بیان اینکه از سال ۹۶ فولاد سبزوار از سودآورترین شرکت‌های تولیدکننده آهن اسفنجی است، بیان کرد: این شرکت بیش از ۳ میلیون تن تولید آهن اسفنجی داشته است و به ۳۲ شرکت محصولاتش را ارسال کرده است. 

مزیت‌های شرکت پارس فولاد سبزوار

وی با اشاره به اینکه تمامی کارکنان فولاد سبزوار بومی هستند، تصریح کرد: این شرکت دارای چند حسن است: مواد اولیه‌ این شرکت وابسته به دلال و بازار نیست و این شرکت قرارداد ۲۰ ساله در جهت تامین ماده اولیه‌اش با شرکت اپال کانی پارس دارد، با دو خطوط ریلی‌ (۷۰ درصد) و جاده‌ای‌ (۳۰ درصد) انتقال مواد انجام می‌شود، این شرکت یک ریال تسهیلات بانکی ندارد و گردش سرمایه در این شرکت توسط سهامداران تامین می‌شود، شرکت در یک منطقه سوق‌الجیشی است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری پارسیان از برنامه‌ریزی برای اجرای دو طرح توسعه‌ای در فولاد سبزوار خبر داد و گفت: یکی از این طرح‌ها ایجاد ظرفیت یک‌ میلیون تنی تولید فولاد است و طرح دیگر نیز تولید ۱.۵ میلیون تن بریکت گرم را شامل می‌شود. 

وی بیان کرد: شرکت فولاد سبزوار تمام اعتبارنامه‌های محیط زیستی را دریافت کرده و از فاضلاب‌های صنعتی مناسبی برخوردار است و از لحاظ تامین منابع آبی هیچ مشکلی نداریم.

سرمایه ۴۰۰ میلیارد تومانی فسبزوار

سعید سوادکوهی، مدیرعامل اپال کانی پارس نیز گفت: سرمایه شرکت فولاد سبزوار با ۳۶۷ نیروی انسانی در ابتدا ۱۰۰ میلیون تومان بوده که طی یک مرحله افزایش سرمایه از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران به ۴۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی اضافه کرد: میزان سود شرکت پارس فولاد سبزوار ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای سال مالی ۳۰ آذرماه سال جاری اعلام شده است.

منبع
دنیای اقتصاد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا