اخبار

رئیس سازمان برنامه و بودجه: بودجه ۱۴۰۱ بدون کسری بسته می‌شود

رئیس سازمان برنامه و بودجه در آخرین اظهارات خود در رابطه با بودجه ۱۴۰۱، مدعی شد که بودجه امسال بدون کسری تدوین خواهد شد.

به گزارش توان تحلیل، به نقل از خبرگزاری تسنیم، مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه در رابطه با بودجه ۱۴۰۱ گفت: بودجه ۱۴۰۱ را بدون کسری بودجه تدوین خواهیم کرد.

وی در ادامه ضمن اشاره به فشار‌هایی که در منابع و مصارف وجود دارد و همچنین بدهی‌هایی که موعد باز پرداخت آن رسیده است، گفت: ما باید تا ۴ سال آینده ماهی ۱۰ هزار میلیارد تومان بدهی اوراق سال‌های قبل را پرداخت کنیم که این موضوعات، قدرت مانور اقتصادی را از ما می‌گیرد. با همه این مشکلات، اجازه ندادیم برای پرداخت این بدهی‌ها، به افزایش پایه پولی متوسل شویم.

معاون رئیس جمهور در ادامه به سفر‌های استانی دولت اشاره کرد و گفت: در گذشته در سفر‌های استانی عمده مشکلات مطرح شده مردم، مسئله مسکن و وام اشتغال بود، اما امروزه در سفر‌های استانی، مردم بیشتر مشکلات معیشتی را مطرح می‌کنند که این یک زنگ خطر است.

میرکاظمی سپس گفت: باید در بهره‌وری سازمان‌ها و نهاد‌های مختلف، تغییرات و اصلاحاتی صورت گیرد که در این زمینه نقش سازمان ملی آمار باید پررنگ‌تر شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: قرار است در سال ۱۴۰۱ با همکاری مجلس، تغییراتی صورت گیرد که نخستین تغییر بر اساس برنامه‌ریزی، رشد اقتصادی با محوریت بهره‌وری است.

میرکاظمی سپس به ظرفیت‌های تمام حوزه‌ها برای بهره‌وری اشاره کرد و ادامه داد: برخی از این حوزه‌ها بهره‌وری شده که باید رفع موانع شود. البته تقسیم‌بندی‌هایی در این زمینه صورت گرفته که نقش محوری در این موضوع را مرکز آمار برعهده دارد.

رئیس جدید سازمان برنامه و بودجه در دولت رئیسی در ادامه گفت: به منظور سهولت در انجام اهداف در ساختار سازمان، نظارت راهبردی را طراحی کردیم.

میرکاظیمی سپس از طراحی برنامه‌‌هایی در رابطه با ایجاد امنیت پولی تا پایان سال ۱۴۰۱ خبر داد و در همین رابطه افزود: این برنامه‌ها تا ۱۴۰۱ برای رسیدن به یک ثبات جدی‌تر، دنبال می‌شود.

منبع
تسنیم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا