اخبار

جزییات جدید طرح تصویب شده عرضه خودرو در بورس اعلام شد

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس جزییات جدید طرح تصویب شده عرضه خودرو در بورس را اعلام کرد. کلیات این طرح در جلسه این کمیسیون تصویب شد.

به گزارش اخبار بورس، به نقل از خبرگزاری ایرنا، حجت‌الله فیروزی، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس ضمن اشاره به طرح تصویب شده عرضه خودرو در بورس، جزییات جدیدی را در رابطه با این طرح اعلام کرد و گفت: شاه‌بیت این طرح، عرضه همه خودروها در بورس کالا است. به استثنای خودروهایی که به تیراژ محدود در سال تولید می‌شوند یا شرکت‌هایی که کل تیراژ خودروهای آن‌ها بسیار محدود است، مابقی حتما باید در بورس کالا عرضه شوند.

فیروزی همچنین در رابطه با خودروهایی که در بورس عرضه نشوند نیز گفت: خودروهایی که در بورس کالا عرضه نشوند اعم از فروشنده و خریدار، جرم‌انگاری شده و مجازات می‌شوند و کالا نیز به عنوان کالای قاچاق محسوب می‌شود.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس همچنین در رابطه با حد خریداری خودرو در بورس توضیح داد: هر شخصی می‌تواند هر سه سال یک بار با یک کد ملی، یک خودرو در بورس کالا خریداری کند. اگر شخصی قبل از پایان سه سال، اقدام به فروش خودرو کند، باید ۸۰ درصد از مابه‌التفاوت قیمت پایه و قیمت فروش بازار را به عنوان مالیات به دولت پرداخت کند و این موضوع برای از میان برداشتن دلالی است.

این عضو مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به تشکیل صندوقی در وزارت صنایع و معادن اظهار داشت: از مازاد قیمت تمام شده هر خودرویی که توسط کارخانه‌دار ساخته و به بورس ارائه شده، صندوقی در وزارت صنایع تشکیل می‌شود که از محل آن صندوق، ۱۰ درصد به عنوان پاداش به تولیدکننده خودرو بابت افزایش کمی و کیفی خودرو پرداخت می‌شود.

منبع
ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا