اخبار

آغاز بازار بورس ۲۱ بهمن / رشد شاخص‌سازان و بازگشت به کانال ۱.۲ میلیونی

در چارچوب معاملات آغاز بازار بورس ۲۱ بهمن نمادهای شاخص‌ساز بازار رشد روز گذشته‌ی خود را ادامه دادند و شاخص کل توانست کانال ۱.۲ میلیون واحدی را پس بگیرد.

به گزارش اخبار بورس، به نقل از پایگاه خبری تجارت‌نیوز، در آغاز بازار بورس ۲۱ بهمن معاملات مثبت شاخص‌سازان همانند روز گذشته تکرار شد و شاخص کل توانست با ثبت رشدی ۱.۲ درصدی به سطح یک میلیون و ۲۰۷ هزار واحد بازگردد. شاخص هم‌وزن نیز که دیروز منفی بود امروز مثبت شد که بیان‌گر رشد نمادهای کوچک در کنار نمادهای شاخص‌ساز است.

فولاد، فملی، تاپیکو و فارس از جمله نمادهایی بودند که بیش‌ترین اثر افزایشی را در آغاز بازار بورس ۲۱ بهمن روی شاخص کل داشتند. به نظر می‌رسد تغییر دامنه نوسان به صورت نامتقارن، بازنگری در حجم مبنا، اختیارات جدیدی که به صندوق توسعه بازار داده شده به ویژه بحث اجازه انتشار اوراق اختیار تبعی و افزایش ضریب تعدیل سهام و حق تقدم در معاملات اعتباری از جمله موضوعات و اقدماتی بودند که باعث ایجاد موج مثبتی در معاملات این روزهای بازار شدند.

در همین راستا تحلیل‌گران اعتقاد دارند این روند صعودی آغاز شده در بازار بورس طی دو روز گذشته و امروز، پتانسیل ادامه‌دار شدن و روشن کردن وضعیت بورس را نیز در خود دارد. با این وجود برای تضمین ادامه‌ی این روند در بلندمدت نیاز است که متغیرهای اساسی‌تر وضعیت بازار بورس مثل وضعیت منطقه‌ای ایران و برجام و همچنین بودجه سال آینده، تکلیف‌شان مشخص شود.

منبع
تجارت نیوز

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا